Korfbalvereniging VeFo
Veeningen / Fort
Vefo shirts

Algemeen:
In 1961 is de korfbalclub VeFo opgericht. De naam is af te leiden uit twee dorpen, namelijk Veeningen en Fort. In 1961 waren er een aantal sportmensen in deze twee dorpen die een teamsport in competitie wilden oprichten. Door voor korfbal te kiezen konden zowel de mannen als de vrouwen sporten. Dat was natuurlijk een prima gedachte, gezien het aantal inwoners in deze twee dorpen.
Nu na meer dan 50 jaar kunnen we zeggen dat het een schot in de roos was om voor korfbal te kiezen. VeFo bestaat momenteel uit ongeveer vijfenzestig leden. Deze leden zijn weer verdeeld in 1 senioren teams en vier jeugdteams.
Elk team vertegenwoordigt een speciale doelgroep. Bij het eerste wordt op een serieuze manier de sport bedreven. Twee keer in de week wordt getraind om in het weekend zo goed mogelijk voor de dag te komen. Het midweekteam is in 2021 helaas opgeheven.